LÆRERIK TUR TIL LONDON

Sist oppdatert: 19. aug 2022 Skrevet av: Arna-Bjørnar

 

Chelsea vs. Arna-Bjørnar

Turen til London for Arna-Bjørnar inneholdt mer enn en fotballkamp. Opplevelsen av å besøke en av verdens største fotballklubber var en god læring for alle reisende fra Arna-Bjørnar.

Treningsfasilitetene og ressursene rundt laget til Chelsea var på et annet nivå enn hva vi er vant til her hjemme. 39 strøkne fotballbaner på samme anlegg, av en kvalitet mann sjeldent har sett, gir grunnlag for en god treningshverdag for en av verdens beste klubber på kvinnesiden.

Arna-Bjørnar fikk gode innspill om klubbdrift og hvilke føringer som blir gjort for å utvikle spillere og spillestil.

Chelsea ladies har over tid hatt kontinuitet på trenersiden. Hovedtrener Emma Hayes har satt sitt preg på kulturen og laget siden hun i 2012 ble ansatt som hovedtrener. Det var også en glede å møte de norske spillerne på Chelsea. Maren Mjelde og Guro Reiten syntes det var stas at et norsk lag møtte de til vennskapskamp på deres eget treningsanlegg.

Som forventet var det stjernespekket Chelsea som dominerte fra start, og det tok ikke lang tid før første scoring lå i mål. Opplevelsen gjennom å møte Chelsea gir en viktig referanse fra topp europeisk nivå for våre unge jenter. Til tross for at kampen til slutt endte med 9-1 seier til Chelsea, viste vi i perioder av kampen at også vi kunne spille fotball. Ekstra gledelig var det for Linnea Sælen som satte inn Arna-Bjørnars eneste scoring etter et flott forarbeid av Tomine Svendheim. Dette viser at vi har unge talenter i troppen som forhåpentligvis en dag selv får muligheten til å spille fotball på den internasjonale scene.

(Som klubb var vi avhengi av støttespillere for å gjennomføre turen. Vi takker samtlige for deres bidrag og er takknemlige for at disse brakte oss til London og denne flotte opplevelsen.)

Vi ønsker å takke alle våre samarbeidspartnere og spesielt:

 

Som var med å bidra til at klubben kunne takke ja til vennskapskampen.

Vi er svært takknemlig for denne flotte opplevelsen.